Patchmanagement: niet altijd automatisch

Patchesmanagement

Microsoft en andere software leveranciers brengen regelmatig zogenoemde patches uit, niet te verwarren met updates(!)

In tegenstelling tot updates veranderen patches niets aan de functionaliteit van de software. Patches zijn gericht op de veiligheid van de software zoals dichten van “lekken” die anders misbruikt worden. Het is belangrijk dat patches zo spoedig mogelijk worden geïnstalleerd om de veiligheid van de software in stand te houden.

Vaak worden patches automatisch geïnstalleerd. Het komt echter voor dat een patch proces wordt geblokkeerd door andere software. In dat geval moeten de patch handmatig worden geïnstalleerd.


In tegenstelling tot updates veranderen patches niets aan de functionaliteit van de software. Patches zijn gericht op de veiligheid van de software zoals dichten van “lekken” die anders misbruikt worden. Het is belangrijk dat patches zo spoedig mogelijk worden geïnstalleerd om de veiligheid van de software in stand te houden.

Vaak worden patches automatisch geïnstalleerd. Het komt echter voor dat een patch proces wordt geblokkeerd door andere software. In dat geval moeten de patch handmatig worden geïnstalleerd.

Controleert u de installatie van patches op uw computer? Weet u waar u op moet letten? Neemt u elke dag 2 minuten de tijd om deze essentiële controle uit te voeren?

Als u één van deze vragen met “NEE” beantwoord dan loopt uw computer, uw data of het (zakelijke) netwerkverkeer een reëel risico op storing of ongewenste “gasten

De computers zijn belangrijk voor ons. Met deze service weet ik dat alles nu eindelijk goed geregeld is.

Frank

Met de RMM Proactief service van Lapis IT wordt de patch controle 24x7 voor u uitgevoerd en wanneer een patch niet is geïnstalleerd dan wordt dat voor u gedaan!

Daarnaast worden andere essentiële zaken uitgevoerd die gericht zijn op het operationeel houden van de computer zoals de controle van hardware, de processen, harddisk gebruik, antivirus status, installatie van updates van het besturingssysteem en van een aantal veel voorkomende programma’s zoals Wordpad, Adobe Reader, Office etc.

Met RMM Proactief verhoogt de productiviteit, verminderd de downtime en verminderd onverwachte kosten door storingen

Adres

Van der Zaenlaan 50
1215 SJ Hilversum

KvK Gooi en Eemland: 50656627
BTW nummer: NL8228.59.051B01
Bank (ABN-AMBO): NL79ABNA041260503

Contact

T: +31 (0)35 712 33 90
M:+31 (0)6 169 54 549 
E: info@lapisit.nl


Wij geven veel support via Teamviewer.

teamviewer.jpg

Klik op het logo voor download

Over ons

Wij zijn een ICT dienstverlener met pasklare oplossingen voor het kleinbedrijf.

Lapis IT BV staat voor meer dan 25 jaar ICT kennis en ervaring. Met onze pragmatische aanpak staan we dicht bij de ondernemer om deze met korte lijnen te ondersteunen voor de lange termijn.

Wij zijn van mening dat de beste oplossing alleen kan ontstaat wanneer je samenwerkt aan hetzelfde doel en met het juiste gereedschap.

Onze slogan luidt dan ook: Making Business Better